Ce spun expertii Organizatiei Mondiale a Sanatatii in noile recomandari pentru copiii sub 5 ani: mai multa joaca, mai putin timp in fata ecranelor, mai mult somn de calitate!

Iata, pe scurt, ce program propun acestia pentru bebelusi si copiii mici:

Sub 1 an, este nevoie de:

  • Cat mai multa activitate fizica pe parcursul zilei, in primele luni stind pe burta (in total cate 30 de minute pe zi), apoi prin joaca interactiva pe podea, cu parintii sau alta persoana din jurul lui.

  • Cat mai putin timp petrecut imobilizat in carucior, scaun de masa, manduca (nu mai mult de o ora), deloc in fata ecranelor; in momentele sedentare, este incurajat cititul / povestitul de catre un parinte sau altcineva.

  • Somn de calitate, care trebuie sa insumeze, impreuna cu atipitul, 14-17 ore pe zi la bebelusi pina la 3 luni, apoi 12-16 ore pentru cei de 4-11 luni.

Intre 1 si 2 ani:

  • Petreceti minim 180 de minute cu copilul implicat in activitati fizice de intensitate variabila, inclusiv efort intens, impartite pe parcursul unei zile.

  • Mentineti pentru perioade de cel mult o ora copilul imobilizat in carucior, scaun de masina, scaun de masa sau manduca si nu-l obisnuiti sa stea in sezut mult timp, fara ecrane la cei de 1 an, cu restrictie sub o ora pentru cei de 2 ani. Favorizati cititul / povestitul in momentele sedentare.

  • Obisnuiti copilul sa doarma bine, cu program, un total de 11-14 ore pe zi, inclusiv cu atipit.

Copiii de 3-4 ani ar trebui:

  • Incurajati pentru activitati fizice de toate tipurile, pe tot parcursul zilei, insumind minim 180 de minute, din care cel putin 60 de minute sa fie sport viguros.

  • Sa nu fie mentinuti imobilizati pentru perioade mai lungi de o ora, in carucior sau stand in sezut in fata ecranelor, pentru perioadele sedentare favorizati cititul / povestitul de catre un parinte sau altcineva.

  • Sa doarma bine, la intervale regulate, pina la 10-13 ore pe zi.